Dane osobowe

Służymy praktycznym wsparciem w ochronie danych osobowych. Pomoc świadczą doświadczeni specjaliści CP – inspektorzy ochrony danych osobowych z wieloletnią praktyką zawodową.

Eksperci CP pełnią również funkcję stałych lub tymczasowych inspektorów ochrony danych osobowych. Przeprowadzają audyty zgodności z przepisami RODO. Oferują także bieżące doradztwo związane z zapewnieniem zgodności działalności instytucji z przepisami o ochronie danych osobowych.

Oferujemy również wsparcie ograniczone do sporadycznych konsultacji – tam, gdzie niezbędne są specjalistyczna wiedza i doświadczenie.

Tam, gdzie jest to niezbędne łączymy nasze kompetencje ze specjalistami IT. Dzięki współpracy z Lemlock (www.lemlock.pl) dbamy o zgodność funkcjonowania systemów i aplikacji z przepisami RODO, w tym także poprzez audyty i testy bezpieczeństwa. Wsparcie Lemlock umożliwia świadczenie przez CP kompleksowego wsparcia w zakresie zgodności działalności z RODO.

AML/CFT

Jesteśmy specjalistami z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu z praktycznym doświadczeniem wyniesionym z pracy w instytucjach finansowych. Tworzymy, wdrażamy i oceniamy rozwiązania AML/CFT w podmiotach z sektora FinTech i tradycyjnych instytucjach z sektora finansowego – bankach, domach maklerskich, towarzystwach funduszy inwestycyjnych oraz zakładach ubezpieczeń.

Wspieramy klientów podczas kontroli przeprowadzanych przez KNF oraz GIIF oraz reprezentujemy ich w postępowaniach administracyjnych związanych z stwierdzonymi naruszeniami.

Nasze kompetencja w zakresie AML/CFT to także audyty zgodności, a także szkolenia.

Audyty wewnętrzne

Nasi specjaliści są audytorami w instytucjach finansowych i w przedsiębiorstwach, odpowiadając za przygotowywanie i realizację planów audytu oraz realizując je samodzielnie jako pełnoprawni audytorzy wewnętrzni.

Elastyczna formuła współpracy pozwala na korzystanie z naszej wiedzy i umiejętności w stopniu niezbędnym na danym etapie rozwoju organizacji, od wsparcia ograniczonego do pojedynczych audytów, aż do całkowitego outsourcingu, w tym także notyfikowanego do KNF – tam, gdzie jest to uzasadnione.

Zarządzanie ryzykiem

Compliance Partners świadczy unikalne usługi wsparcia instytucji finansowych w obszarze zarządzanie ryzykiem.

W szczególności pomagamy domom maklerskim oraz towarzystwom funduszy inwestycyjnych w realizacji obowiązków regulacyjnych związanych z ryzykiem prowadzonej działalności.

Doradzamy w tworzeniu systemów zarządzania ryzykiem, ich bieżącym utrzymywaniu oraz okresowym dostosowywaniu do zmian otoczenia biznesowego i regulacyjnego. Wspieramy naszych Klientów w procesach audytu wewnętrznego, wypełnianiu obowiązków raportowych oraz w związku z badaniem i oceną nadzorczą.

Realizujemy również projekty doraźnych analiz ryzyka, wynikających ze zmian w prowadzonej działalności lub sytuacji zewnętrznej (wprowadzanie nowych produktów i usług, istotne zmiany wewnętrzne).

Struktury luksemburskie

Dzięki unikalnemu doświadczeniu naszych doradców w pracy na rzecz instytucji finansowych w Luksemburgu, zapewniamy wszechstronne wsparcie w tworzeniu i utrzymywaniu funduszy inwestycyjnych i struktur korporacyjnych, takich jak SCSp (société en commandite spéciale) czy s. à r.l. (société à responsabilité limitée), działających w Wielkim Księstwie Luksemburga. Nasze działania w szczególności obejmują:

  • obsługę w zakresie utworzenia struktury luksemburskiej, w tym wsparcie w nawiązaniu współpracy z podmiotami w Luksemburgu niezbędnymi do jej funkcjonowania;
  • kompleksową współpracę z doradcami i podmiotami zaangażowanymi w proces tworzenia i funkcjonowania struktury – koordynowanie działań pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w działania spółek, zapewnienie bieżącej obsługi korporacyjnej, zapewnienie prawidłowego obiegu informacji i dokumentów oraz utrzymywanie bieżącego kontaktu z podmiotami odpowiedzialnymi za płynne działanie struktury;
  • nadzór nad działaniami podejmowanymi przez podmioty odpowiedzialne za obsługę struktury w Luksemburgu.

Fuzje i przejęcia

Jesteśmy specjalistami w międzynarodowych transakcjach fuzji i przejęć. W ostatnich latach uczestniczyliśmy w licznych międzynarodowych projektach sprzedaży polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, IT, transportowych lub dystrybucyjnych, zbywanych inwestorom zagranicznym oraz podmiotom konsolidującym dane rynki. Pracujemy dla międzynarodowych koncernów realizujących strategię wzrostu poprzez akwizycje. Współpracujemy także z właścicielami polskich przedsiębiorstw, zamierzających zbyć je inwestorom branżowym lub finansowym.

Naszym Klientom zapewniamy pełne doradztwo transakcyjne – począwszy od opracowania koncepcji transakcji i identyfikację potencjalnych inwestorów, aż po zarządzanie procesem transakcyjnym oraz doradztwo na etapie potransakcyjnym.

Zakres naszych usług w projektach M&A obejmuje w szczególności:

  • modelowanie i strukturyzowanie transakcji,
  • identyfikację potencjalnych inwestorów lub celów akwizycji,
  • prowadzenie lub wsparcie w procesie due diligence,
  • negocjacje warunków transakcji oraz dokumentacji transakcyjnej,
  • pełne doradztwo potransakcyjne.

Szkolenia

Szkolimy zarówno osobiście, jak i online. Szkolenia stacjonarne prowadzimy w formie warsztatowej. Szkolenia zdalne mają postać webinariów, które prowadzimy przez platformę ClickMeeting.

Dla naszych Klientów przygotowujemy także szkolenia w formie e-learning. Możemy dostarczyć je w postaci plików źródłowych w najpopularniejszych formatach rynkowych (SCORM 1.2 oraz 2004, Tin Can Api, AICC, jak również w starszym formacie Flash lub w całości oparte na HTML5). Są one gotowe do zamieszczenia w wewnętrznym systemie e-learning (LMS – Learning Management System). Klienci, którzy nie korzystają z własnych LMS, mogą skorzystać z udostępnionej przez nas platformy. Tworzymy tam imienne konta szkolonych osób – na potrzeby wyłącznie danego szkolenia lub celem stałej obsługi procesu szkoleniowego.

Nasze najpopularniejsze szkolenia w formie e-learning to „Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu” – szkolenie skierowane do pracowników instytucji finansowych, a także „Ochrona danych osobowych”. Szkolenia zawsze dopasowujemy do potrzeb Klienta, uwzględniając w nich regulacje wewnętrzne oraz specyfikę danej branży.

World M&A Alliance

CP to jeden z założycieli i partnerów globalnej sieci butików transakcyjnych World M&A Alliance. Reprezentujemy sieć World M&A Alliance w Polsce i ściśle współpracujemy z największymi butikami transakcyjnymi, takimi jak m.in. Goodbody z Irlandii, Hamburg Commercial Bank z Niemiec, a także Fineurop Soditic z Włoch.

Współtworzona przez nas sieć World M&A Alliance z powodzeniem zrealizowała ponad 1500 transakcji fuzji i przejęć. Tworzy ją ponad 150 bankierów transakcyjnych.

W ramach World M&A Alliance ściśle współpracujemy przy projektach transgranicznych fuzji i przejęć. Zrzeszamy ekspertów w krajach Afryki, Europy, Azji, Ameryki Północnej i Południowej oraz Oceanii.

Zrealizowane przez World M&A Alliance projekty transgranicznych fuzji i przejęć obejmowały m.in.:

  • branża spożywcza – ponad 125 transakcji,
  • branża chemiczna i farmaceutyczna – ponad 100 transakcji,
  • branża finansowa – ponad 50 transakcji,
  • branża TMT – ponad 200 transakcji,
  • branża produkcyjna i przemysłowa – ponad 225 transakcji,
  • branża medyczna – ponad 125 transakcji,
  • branża konsumencka i sektor detaliczny – ponad 200 transakcji,
  • branża usług biznesowych – ponad 250 transakcji,
  • branża budowlana i nieruchomości – ponad 100 transakcji.

Wykupy menedżerskie

Management Buy Out (MBO) oznacza nabycie spółki poprzez jej wykup przez menedżerów.

Podmiotem wspierającym proces może być partner kapitałowy, który dostarcza niezbędne środki finansowe. W szczególności może to być bank inwestycyjny lub fundusz private equity.

Z naszych usług korzystali dotychczasowi właściciele, udziałowcy lub akcjonariusze, oferujący pakiet kontrolny managerom. Na swoim koncie mamy także obsługę managerów, zamierzających przystąpić do transakcji MBO.

Nasze wsparcie w procesach MBO obejmuje w szczególności:

  • opracowanie schematu transakcji wraz ze szczegółowym harmonogramem,
  • przygotowanie strategii wykupu i projekcji finansowych zaplanowanych operacji,
  • wycenę wartości spółki,
  • przeprowadzenie procedury pozyskania zewnętrznego finansowania,
  • wsparcie negocjacyjne,
  • obsługę zamknięcia transakcji.

Planowanie sukcesji

Firmy rodzinne to siła napędowa wzrostu gospodarczego w niemal każdym kraju. Prawidłowe zaplanowanie sukcesji jest niezbędne, aby zapewnić przedsiębiorstwu odpowiednie warunki do dalszego rozwoju.

W procesie planowania sukcesji:

  • doradzamy przy opracowywaniu schematu transakcji, w tym z wykorzystaniem szczególnych struktur prawnych (takich jak np. fundacja rodzinna),
  • przygotowujemy  dokumentację prawną i finansową dla następnych pokoleń,
  • dbamy o zagwarantowanie sukcesorom możliwości wyjścia z inwestycji w przypadku sprzedaży,
  • opracowujemy strategię rozwoju firmy,
  • zapewniamy odpowiednie prawa założycielom przedsiębiorstwa.