W ramach Spanish Desk zajmujemy się obsługą prawną na terenie Polski działających w różnych branżach przedsiębiorców z Hiszpanii oraz innych krajów hiszpańskojęzycznych.
Lider tego obszaru, zajmujący się koordynacją oraz bezpośrednią obsługą prawną, posiada kwalifikacje zarówno w Polsce, jak i w Hiszpanii. Pozwala nam to na uwzględnianie różnić prawnych, kulturowych i językowych, stwarzając tym samym odpowiednie warunki do skutecznego i bezpiecznego prowadzenia działalności przez naszych Klientów.
Jednocześnie, wspierając polskich przedsiębiorców, współpracujemy z kancelariami na terenie Hiszpanii i krajów Ameryki Łacińskiej. Dzięki temu koordynujemy projekty i zapewniamy wszechstronną obsługę prawną polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w tych krajach.
Jesteśmy praktykami z zakresu szeroko rozumianego Compliance z doświadczeniem wyniesionym zarówno z UKNF, jak i czołowych instytucji finansowych w Polsce.
Reprezentujemy Klientów w postępowaniach o uzyskanie zezwolenia, ale także w sporach z organami nadzoru. Tworzymy regulacje wewnętrzne oraz wspieramy naszych klientów w obszarach Compliance, AML, audytu wewnętrznego, danych osobowych oraz zarządzania ryzykiem. Działamy w każdym sektorze rynku finansowego, nasze usługi kierując do:
innowacyjnych podmiotów z sektora FinTech, w tym zwłaszcza instytucji płatniczych;
polskich i zagranicznych zarządzających funduszami inwestycyjnymi;
instytucji ubezpieczeniowych;
firm inwestycyjnych.
Z sukcesem tworzymy i wdrażamy systemy Compliance również w podmiotach spoza sektora finansowego, dodając wartość wykraczającą poza tradycyjne doradztwo prawne.
Compliance Support to indywidualnie dopasowane wsparcie nadzorcze skierowane do Klientów prowadzących działalności regulowane.
Każdy z naszych specjalistów Compliance ma praktyczne, bogate doświadczenie wyniesione z pracy jako Compliance Officer lub inspektor nadzoru w bankach, domach maklerskich oraz towarzystwach funduszy inwestycyjnych.
Członkami naszego zespołu są także byli pracownicy Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.
Compliance Support:
W przypadku podmiotów na wczesnym etapie rozwoju pozwala zapewnić realizację kluczowych funkcji. Wystarczy zaledwie kilka godzin zdalnego wsparcia w skali miesiąca.
W przypadku dynamicznie rozwijającej się instytucji skala wsparcia może być elastycznie zwiększana. Może płynnie przechodzić ze wsparcia zdalnego do obecności specjalistów CP w organizacji Klienta.
Istotną część zadań w ramach usługi stanowi przygotowanie wewnętrznego zespołu Klienta do wykonywania funkcji Compliance.
Compliance Support to również wsparcie dla instytucji spoza branży finansowej. W takich przypadkach doświadczenie CP z zakresu Compliance finansowego stanowi cenny punkt odniesienia do określenia własnego systemu Compliance, dopasowanego do charakterystyki branży pozafinansowej.
Służymy praktycznym wsparciem w ochronie danych osobowych. Pomoc świadczą doświadczeni specjaliści CP – inspektorzy ochrony danych osobowych z wieloletnią praktyką zawodową.
Eksperci CP pełnią również funkcję stałych lub tymczasowych inspektorów ochrony danych osobowych. Przeprowadzają audyty zgodności z przepisami RODO. Oferują także bieżące doradztwo związane z zapewnieniem zgodności działalności instytucji z przepisami o ochronie danych osobowych.
Oferujemy również wsparcie ograniczone do sporadycznych konsultacji – tam, gdzie niezbędne są specjalistyczna wiedza i doświadczenie.
Tam, gdzie jest to niezbędne łączymy nasze kompetencje ze specjalistami IT. Dzięki współpracy z Lemlock (www.lemlock.pl) dbamy o zgodność funkcjonowania systemów i aplikacji z przepisami RODO, w tym także poprzez audyty i testy bezpieczeństwa. Wsparcie Lemlock umożliwia świadczenie przez CP kompleksowego wsparcia w zakresie zgodności działalności z RODO.
Jesteśmy specjalistami z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu z praktycznym doświadczeniem wyniesionym z pracy w instytucjach finansowych. Tworzymy, wdrażamy i oceniamy rozwiązania AML/CFT w podmiotach z sektora FinTech i tradycyjnych instytucjach z sektora finansowego – bankach, domach maklerskich, towarzystwach funduszy inwestycyjnych oraz zakładach ubezpieczeń.
Wspieramy klientów podczas kontroli przeprowadzanych przez KNF oraz GIIF oraz reprezentujemy ich w postępowaniach administracyjnych związanych z stwierdzonymi naruszeniami.
Nasi specjaliści są audytorami w instytucjach finansowych i w przedsiębiorstwach, odpowiadając za przygotowywanie i realizację planów audytu oraz realizując je samodzielnie jako pełnoprawni audytorzy wewnętrzni.
Elastyczna formuła współpracy pozwala na korzystanie z naszej wiedzy i umiejętności w stopniu niezbędnym na danym etapie rozwoju organizacji, od wsparcia ograniczonego do pojedynczych audytów, aż do całkowitego outsourcingu, w tym także notyfikowanego do KNF – tam, gdzie jest to uzasadnione.
Compliance Partners świadczy unikalne usługi wsparcia instytucji finansowych w obszarze zarządzanie ryzykiem.
W szczególności pomagamy domom maklerskim oraz towarzystwom funduszy inwestycyjnych w realizacji obowiązków regulacyjnych związanych z ryzykiem prowadzonej działalności.
Doradzamy w tworzeniu systemów zarządzania ryzykiem, ich bieżącym utrzymywaniu oraz okresowym dostosowywaniu do zmian otoczenia biznesowego i regulacyjnego. Wspieramy naszych Klientów w procesach audytu wewnętrznego, wypełnianiu obowiązków raportowych oraz w związku z badaniem i oceną nadzorczą.
Realizujemy również projekty doraźnych analiz ryzyka, wynikających ze zmian w prowadzonej działalności lub sytuacji zewnętrznej (wprowadzanie nowych produktów i usług, istotne zmiany wewnętrzne).
Dzięki unikalnemu doświadczeniu naszych doradców w pracy na rzecz instytucji finansowych w Luksemburgu, zapewniamy wszechstronne wsparcie w tworzeniu i utrzymywaniu funduszy inwestycyjnych i struktur korporacyjnych, takich jak SCSp (société en commandite spéciale) czy s. à r.l. (société à responsabilité limitée), działających w Wielkim Księstwie Luksemburga. Nasze działania w szczególności obejmują:
obsługę w zakresie utworzenia struktury luksemburskiej, w tym wsparcie w nawiązaniu współpracy z podmiotami w Luksemburgu niezbędnymi do jej funkcjonowania;
kompleksową współpracę z doradcami i podmiotami zaangażowanymi w proces tworzenia i funkcjonowania struktury – koordynowanie działań pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w działania spółek, zapewnienie bieżącej obsługi korporacyjnej, zapewnienie prawidłowego obiegu informacji i dokumentów oraz utrzymywanie bieżącego kontaktu z podmiotami odpowiedzialnymi za płynne działanie struktury;
nadzór nad działaniami podejmowanymi przez podmioty odpowiedzialne za obsługę struktury w Luksemburgu.
Jesteśmy specjalistami w międzynarodowych transakcjach fuzji i przejęć. W ostatnich latach uczestniczyliśmy w licznych międzynarodowych projektach sprzedaży polskich przedsiębiorstw produkcyjnych, IT, transportowych lub dystrybucyjnych, zbywanych inwestorom zagranicznym oraz podmiotom konsolidującym dane rynki. Pracujemy dla międzynarodowych koncernów realizujących strategię wzrostu poprzez akwizycje. Współpracujemy także z właścicielami polskich przedsiębiorstw, zamierzających zbyć je inwestorom branżowym lub finansowym.
Naszym Klientom zapewniamy pełne doradztwo transakcyjne – począwszy od opracowania koncepcji transakcji i identyfikację potencjalnych inwestorów, aż po zarządzanie procesem transakcyjnym oraz doradztwo na etapie potransakcyjnym.
Zakres naszych usług w projektach M&A obejmuje w szczególności:
modelowanie i strukturyzowanie transakcji,
identyfikację potencjalnych inwestorów lub celów akwizycji,
prowadzenie lub wsparcie w procesie due diligence,
negocjacje warunków transakcji oraz dokumentacji transakcyjnej,
Szkolimy zarówno osobiście, jak i online. Szkolenia stacjonarne prowadzimy w formie warsztatowej. Szkolenia zdalne mają postać webinariów, które prowadzimy przez platformę ClickMeeting.
Dla naszych Klientów przygotowujemy także szkolenia w formie e-learning. Możemy dostarczyć je w postaci plików źródłowych w najpopularniejszych formatach rynkowych (SCORM 1.2 oraz 2004, Tin Can Api, AICC, jak również w starszym formacie Flash lub w całości oparte na HTML5). Są one gotowe do zamieszczenia w wewnętrznym systemie e-learning (LMS – Learning Management System). Klienci, którzy nie korzystają z własnych LMS, mogą skorzystać z udostępnionej przez nas platformy. Tworzymy tam imienne konta szkolonych osób – na potrzeby wyłącznie danego szkolenia lub celem stałej obsługi procesu szkoleniowego.
Nasze najpopularniejsze szkolenia w formie e-learning to „Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu” – szkolenie skierowane do pracowników instytucji finansowych, a także „Ochrona danych osobowych”. Szkolenia zawsze dopasowujemy do potrzeb Klienta, uwzględniając w nich regulacje wewnętrzne oraz specyfikę danej branży.